perjantai 20. helmikuuta 2015

Ilmiöpedagogiikka

Tutustuimme tämän päivän tunnilla ilmiöpedagogiikkaan ja siihen liittyvät diat löytyvät Moodlesta, lukaise läpi. Aiheen käsittely jatkuu blogissa.

Pohdimme metsää ilmiönä purkamalla sen aluksi "osiin". Metsään liittyviä erilaisia kiinnostavia asioita löytyi listakaupalla:

monimuotoisuus, hyvinvointi, ravinto, harrastukset, puhtaus, pyhyys, talous, puut, eläimet, kävyt, vuodenajat, ötökät, majat, leikit, kivet, piilot, lajintuntemus, metsätyypit, luonnonsuojelu, metsän ikä, kulttuuri, fysikaaliset ilmiöt, kestävä kehitys, muokattu ympäristö, historia, kaupungit, tuotteet (paperi, taide), eläimet, leikkipaikat, eläimet, retkeily ja liikunta.





Sinun tehtäväsi on valita yksi sinua eniten kiinnostava näkökulma metsään liittyen (yllä olevasta listasta tai joku muu) ja muotoilla siihen liittyvä tutkimuskysymys (mitä haluaisit kyseisestä asiasta tietää). Kirjoita oma tutkimuskysymyksesi blogitekstiksi ja kirjoita alle vielä oma ehdotuksesi, miten ja missä kyseistä asiaa voisi tutkia. 

Eli:
1) tutkimuskysymys
2) ehdotus tutkimustavaksi (tämä lyhyesti).
3) lisää tekstiisi vielä aiheeseen liittyvä kuva (julkaisuvapaat kuvat osoitteesta: http://search.creativecommons.org/)

Kun nämä ovat koossa, niin laitan vielä yhteenvetoa aiheesta.

Pääset kirjoittamaan blogia, kun ensin kirjaudut gmail-tunnuksillasi sisään ja sen jälkeen klikkaat oikeasta yläkulmasta "uusi teksti". Sen peittona saattaa olla evästeisiin yms. liittyvä tiedotepalkki, mutta klikkaa se ensin pois edestä. Tekstin voi kirjoittaa avautuvaan editoriin, se tallentuu automaattisesti. Klikkaa kirjoittamisen jälkeen vielä oikeasta laidasta "tunnisteet" ja sieltä "ilmio".









Ei kommentteja:

Lähetä kommentti